10 legi ale social media marketingului

27 septembrie 2013
Comentarii: 0
27 septembrie 2013, Comentarii: 0

Profitând de puterea conținutului și a social media marketingului îți poți mări considerabil audiența și baza de date de clienți. Dar să începi fără nicio experiență prealabilă sau fără nicio informație de insight, poate fi extrem de dificil. Este vital să înțelegi fundamentele social media marketingului. De la maximizarea calității până la creșterea prezenței online, respectarea acestor 10 legi, create de Susan Gunelius, autor al mai multor cărți despre blogging, copywriting și social media marketing, printre care 30-Minute Social Media Marketing: Step-by-step Techniques to Spread the Word About Your Business sau Kickass Copywriting in 10 Easy Steps: Build the Buzz and Sell the Sizzle (Entrepreneur Magazine), te vor ajuta să creezi o fundație care va ajuta la creșterea numărului de clienți, și, bineînțeles, la creșterea brand-awareness-ului.

1. Legea ascultării

Succesul social media marketingului necesită mai multă ascultare și mai puțină vorbărie. Citește conținutul audienței tale online targetate și participă la discuții pentru a învăța ce este important pentru cei care fac partea din aceasta. Numai atunci poți crea conținut relevant și poți iniția conversații care să aducă valoare adăugată, nu să fie doar un zgomot în viețile lor.

2. Legea focusului

Este mult mai bine să te specializezi decât să fii un cunoscător în toate. O strategie de social media și de conținut de marketing extrem de bine pusă la punct, realizată cu scopul de a crea un brand puternic, are mult mai multe șanse de succes decât o strategie care vrea să mulțumească pe toată lumea.

3. Legea calității

Calitatea devansează cantitatea. Este mai bine să ai 1.000 de conexiuni online care citesc, distribuie și vorbesc despre conținutul tău cu propria lor audiență decât să ai 10.000 de conexiuni care dispar imediat după ce te-ai conectat cu ei.

4. Legea răbdării

Succesul marketingului prin conținut și social media nu apare peste noapte. Deși este posibil să aprinzi o luminiță în întuneric, este mult mai probabil să fie nevoie de multă muncă și angajament pentru a putea lumina toată încăperea.

5. Legea mixului

Dacă publici conținut de calitate, conținut extraordinar și lucrezi la creșterea audienței tale online, dar care să fie formată din oameni de calitate, poți fi sigur că aceștia îți vor distribui conținutul către audiența lor pe Twitter, Facebook, LinkedIn sau chiar pe blogurile lor sau pe alte medii online. Distribuirile acestea și discuțiile online despre conținutul tău deschid alte portițe de intrare către motoarele de căutare precum Google, care te ajută să fii găsit în funcție de anumite cuvinte cheie. Toate acestea vor avea ca rezultat urcarea ta în căutări, într-un mod natural, care este și cel mai bun mod, dar și cel mai greu de obținut.

6. Legea influenței

Alocă-ți timp pentru a găsi oameni cu putere de influență online în piața pe care activezi, care au audiență formată din oameni de calitate, care sunt interesați de produsele și serviciile tale. Conectează-te cu acei oameni și muncește să îți construiești relații cu ei. Dacă vei ajunge să fii perceput de ei ca o autoritate în domeniu, ca o sursă interesantă și utilă de informații, s-ar putea ca ei să îți distribuie conținutul pentru cei care îi urmăresc pe ei, ceea ce te-ar pune pe tine și pe business-ul tău în fața unei audiențe impresionante.

7. Legea valorii

Dacă îți petreci tot timpul pe web promovând direct produsele și serviciile tale, oamenii vor înceta să mai asculte. Trebuie să adaugi valoare conversației. Concentrează-te mai puțin pe conversație și mai mult pe crearea unui conținut extraordinar și pe dezvoltarea relației cu oameni care contează. În timp, acești oameni vor deveni un catalizator importat al marketingului de tip word-of-mouth pentru business-ul tău.

8. Legea răspunsului

Nu ignori niciodată pe cineva care te contactează personal, așa că nu o face nici online. Construirea relațiilor este una dintre cele mai importante părți ale unui social media marketing de succes, așa că răspunde oricui vine către tine.

9. Legea accesibilității

Nu publica conținutul tău, pentru ca apoi să dispari. Fii disponibil pentru audiența ta. Asta înseamnă că trebuie să publici constant și tot constant să participi la conversații. Cei care te urmăresc online pot fi capricioși, așa că nu vor ezita să te înlocuiască dacă dispari pentru câteva zile, săptămâni sau luni.

10. Legea reciprocității

Nu poți să te aștepți ca alții să îți distribuie conținutul și să vorbească despre tine dacă tu nu faci același lucru pentru ei. Așa că, alocă-ți o parte din timpul petrecut în social media pentru a distribui și a discuta despre conținutul altora.

Laurentiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
at Ciao Publicity srl

Lasă un răspuns