3 caracteristici importante ale brandurilor de succes

14 noiembrie 2013
Comentarii: 0
Categoria: Web Design
14 noiembrie 2013, Comentarii: 0

Cu o competiție acerbă în aproape toate industriile, nu a fost nicicând mai important să te diferențiezi, să ieși în față și să îți dezvolți o identitate unică printr-o strategie de brand bine pusă la punct. Știm cu toții cât de important este să oferi produse și servicii de calitate, însă la fel de bine știm că acest lucru nu (mai) este suficient – acum, brandingul eficient stă la baza companiilor pe val. Potrivit lui Jerry McLaughlin, co-fondator al branders.com, ”brandul este percepția pe care cineva o are despre tine, despre un produs, serviciu, o organizație, o cauză sau o idee. Construirea unui brand este aplicarea efortului abil și gândit pentru a crea o percepție dorită în mintea altcuiva.” Care sunt cele mai comune 3 caracteristici ale unui brand de succes?

1. Cunoașterea audienței

Cele mai bune branduri cunosc în detaliu demografia audienței lor targetate, ce interese au oamenii care fac parte din targetul lor și ce cum să comunice cu aceștia. Doar dacă nu e un lanț foarte mare, cum e Carrefour, de exemplu, majoritatea business-urilor au o audiență specifică pe care o urmăresc. Înțelegerea publicului țintă este esențială, pentru că numai așa poți ști care este tonul cu care te poți adresa lor și cum ar trebui să arate campaniile tale de marketing, identitatea de brand și relația dintre tine și clienții tăi. Încercând să te adresezi tuturor, nu vei face decât să obții un brand diluat. Iar ca să ajungi la cea mai bună abordare de branding, trebuie mai întâi să îți înțelegi publicul țintă.

2. Unicitatea

Pentru a putea să îți stabilești identitatea de brand, ar trebui să ai ceva distinctiv. De exemplu, Apple a devenit cunoscut în toată lumea pentru produsele sale inovative și care au un design atractiv și minimalist. În ceea ce privește companiile de servicii, Domino’s Pizza a intrat pe piață cu garanția că pizza lor va ajunge în 30 de minute, altfel va fi gratuită. În termeni de marketing bun, un alt exemplu este producătorul de pantofi TOMS, care donează o pereche de pantofi unui copil sărac la fiecare pereche de pantofi cumpărată. Crearea unei identități pe o nișă nu necesită o idee revoluționară, ci doar ceva special care să diferențieze brandul de competitorii săi. În realitate, poate fi ceva ce alții au mai făcut sau mai fac, dar acel ceva trebuie să fie foarte bine realizat.

3. Consecvența

Când consumatorii se întorc să cumpere, ei se așteaptă să primească același nivel al calității produsului și/sau serviciului pe care le-au primit prima dată. Restaurantele, cu a lor calitate a serviciilor și a preparatelor sunt un foarte bun exemplu. Nimeni nu vrea să aibă de-a face cu o companie pe a căror consecvență nu se poate baza. Cu atâtea industrii saturate de jucători, inconsecvența este deseori un motiv suficient pentru ca un client să meargă în altă parte. De aceea, este extrem de important să menții standardul de calitate al produselor sau serviciilor tale.

Acestea sunt numai trei dintre caracteristicile importante ale unui brand de succes, care nu au legătură cu tipul de promovare ales de acesta, dar care, dacă nu îndeplinește aceste criterii, indiferent de ce strategii de promovare a site-ului va alege, indiferent de bugetele pe care le va aloca, nu va putea niciodată să ajungă și să se mențină în top.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns