5 elemente ”must-have” ale unui blog

28 noiembrie 2013
Comentarii: 0
Categoria: Social Media
28 noiembrie 2013, Comentarii: 0

Când te gândești la un post pentru blog, te gândești probabil că trebuie să fie bine scris, să fie relevant și să aducă valoare audienței. Însă, trebuie să știi că în afară de aceste criterii cruciale, de bază ale unei postări, mai sunt și alte 5 elemente ”must-have”.

Mesaj. Prea multe posturi sunt scrise fără a avea vreo teză – un enunț care să spună ”ăsta e lucrul despre care scriu și asta e poziția mea în legătură cu acest lucru”. Într-o postare despre importanța unei teze, Greg Linnemanstons, de la Widert Group, a scris: ”Ca scriitor, teza te ajută să ai un focus, forțându-te să declari care este ideea pe care o propui, o dezbați, o aprobi sau o dezaprobi. Când le dai oamenilor un focus clar al articolului, este mult mai simplu și pentru ei să își creeze o părere, iar ei pot vedea instantaneu dacă punctul tău de vedere este ceva ce contează pentru viața sau business-ul lor.” Chiar dacă scrii, să zicem, despre elementele care compun un post bun, poți dezvolta o teză care să te ajute și pe tine, dar și pe cititorii tăi. În acest caz, teza mea este ”Pentru a fi eficient în atragerea unui număr mare de cititori, fiecare post de blog ar trebui să includă 5 elemente esențiale”.

Ceva util. Vrei ca cititorii tăi să rămână cu o informație utilă – pe care nu o știau înainte -, după ce ți-au citit postarea – sfaturi pentru o strategie bună de social media sau SEO, ce înseamnă native advertising, dacă mai este sau nu eficient e-mail marketingul etc. Dă-i cititorului ceva să pună în buzunar și să poată spune: ”Tocmai am învățat ceva care îmi va face munca mai ușoară.”

Exemple. Mai ales atunci când vorbești despre subiecte nu foarte familiare pentru audiența ta, dă-le cititorilor tăi exemple, pentru ca ei să înțeleagă mult mai ușor și mai repede, pentru că știm foarte bine că exemplele ne ajută să ilustrăm  o idee, iar cititorii pot face conexiuni cu propria lor situație.

Imagini. Dacă avem de ales, majoritatea dintre noi preferăm să citim un articol sau o carte care conține și poze. Imaginile ne ajută să ne ilustrăm mesajul pe care vrem să îl transmitem și dau ochiului o pauză de la scris. În plus, imaginile au puterea de a atrage oamenii către postarea ta.

Un titlu bun. Titlul este extrem de important, pentru că majoritatea dintre noi luăm decizia de a citi sau nu un articol în funcție de titlul acestuia. Așa că, dacă scrii despre metode simple de curățare a cuptorului, de exemplu, titlul ”Metode simple de curățare a cuptorului” nu este nici pe departe atât de atrăgător pentru cititori cum este ”Scade timpul de curățare al cuptorului folosind această metodă”. Când scrii un titlu, la fel ca în cazul întregii postări, încearcă să îți imaginezi care sunt lucrurile pe care publicul tău țintă le caută pe Internet. Google iubește titlurile care răspund la o întrebare concretă pe care un utilizator o ”adresează” motorului de căutare.

Lucrurile astea se știu, nu sunt nici pe departe revoluționare, dar de ce oare se întâmplă foarte des să le uităm? Pentru că uneori scriem doar pentru că trebuie să scriem și fără să ne gândim deloc la ce vrem să spunem prin acel text, care este ideea principală a lui și cum putem să transmitem această idee cât mai bine. Data viitoare, înainte de a scrie un text, poate ar fi bine să vă trasați, măcar în minte, dacă nu pe hârtie, planul textului. Așa, veți fi siguri că veți scrie un text cel puțin corect, din punct de vedere al structurii, iar acest lucru contează, de multe ori, mai mult decât orice figură de stil excepțională, dar folosită într-un text greoi, întortocheat, fără cap și coadă.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns