5 greșeli frecvente pe care le fac companiile în Social Media

11 octombrie 2013
Comentarii: 0
11 octombrie 2013, Comentarii: 0

Social Media a devenit un ”must” în orice companie, fie că vorbim de B2B sau B2C, de companii mari sau mici. Însă, multe dintre ele, din dorința de a se face cât mai vizibile, scapă din vedere detalii esențiale despre social media și fac astfel greșeală după greșeală. Iată care sunt 5 dintre cele mai frecvente greșeli pe care firmele le fac în social media.

1. Metrica greșită

Una dintre cele mai mari și frecvente greșeli este să acorzi mai multă importanță numărului de fani față de alți indicatori, o abordare des întâlnită, în condițiile în care social media este văzută ca un mediu care aparține conținutului branduit. Realitatea este că nu contează câți fani ai, dacă aceștia nu vorbesc despre tine sau despre conținutul tău pe Facebook și nu îți distribuie video-urile, tweet-urile sau postările de pe LinkedIn. Astfel, pe lângă numărul de fani, există mai multe criterii care trebuie măsurate – sentimentul față de brand, viteza și calitatea customer service-ului și, evident, engagement-ul, pe care se tot bate monedă, dar care este extrem de important – acest termen se referă la gradul de conectivitate al fanilor cu pagina ta, adică share-uri, comentarii, like-uri.

2. Prea multe canale

Odată ce virusul social media a început să intre în companii, fiecare produs al companiei dorea să aibă o pagină de Facebook și cont de Twitter și poate chiar și un board Pinterest. Multe branduri fac greșeala de a intra pe tot felul de platforme de social media fără să se asigure că au resurse prin care să țină conținutul fresh și fanii conectați. Este mai bine să ai doar câteva canale pe care să le gestionezi cum trebuie, decât să fii inconsistent pe toate.

3. Numai despre tine, tot timpul

În social media, brandurile, ca și oamenii, devin foarte plictisitoare dacă vorbesc numai despre ele. Desigur, vrei să vinzi mai multe produse, dar dacă nu ai știri adevărate despre ofertele de produs, atunci ar trebui să încerci să fii interesant, dar și interesat de vocea fanilor tăi. Să creezi conținut care e cu adevărat interesant e nevoie să îți cunoști targetul foarte bine – iar aici, Facebook-ul poate fi de mare ajutor. Să fii interesat înseamnă să răspunzi la comentarii și să continui să pui întrebări, să încerci mereu să ai un dialog cu fanii tăi.

4. Social Media este responsabilitatea unui singur departament

Multe companii cred că cel mai bine este să facă un departament de social media, așa cum sunt și cele de HR sau de marketing. Însă, în felul acesta, se limitează rolul multi-funcțional pe care social media îl poate juca într-o organizație. În activitatea de social media trebuie incluse toate departamentele, pentru că fiecare în parte poate spune ceva despre companie.

5. Călătorie fără hartă

Multe companii fac greșeala de a intra în social media fără să aibă niciun fel de strategie, fără să își stabilească obiective și fără să se gândească la modul în care vor gestiona paginile de pe platformele sociale în care sunt prezente. Astfel, gândiți-vă la social media ca la o călătorie – fără un traseu stabilit și fără o hartă, lucrurile ar putea lua o întorsătură nefericită. Stabiliți-vă o hartă socială pentru fiecare platformă în care doriți să fiți prezenți, stabiliți un calendar editorial, un buget de investiție și evident, niște obiective. Puteți recalibra aceste obiective, în funcție de răspunsul primit, dar punctele esențiale prin care trebuie să treceți trebuie trasate, altfel, totul va fi un haos care va înghiți timp și bani degeaba.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns