5 greșeli majore de social media marketing

8 noiembrie 2013
Comentarii: 0
8 noiembrie 2013, Comentarii: 0

Social Media evoluează în fiecare zi, astfel că și marketingul social trebuie să evolueze, să țină pasul, să se adapteze. Însă, într-un astfel de proces este inevitabil să greșești, dar este impardonabil să nu înveți din greșelile altora. Iată 5 greșeli de neiertat în Social Media.

Ochelarii de cal

Ignorând faptul că social SEO poate fi un factor extrem de important în succesul business-ului tău online este o greșeală care te poate costa trafic online, clienți și profit. Social SEO ar trebui să fie o parte vitală a oricărei strategii de marketing în social media, dacă speri și îți dorești să fii cât mai sus în căutările pe motoarele de căutare și să fii găsit în căutarea organică. Facebook, Google+, YouTube sau Twitter: aceste rețele sociale, alături de altele, ar trebui să fie incluse în orice strategie de social media SEO.

Nu poți cumpăra dragostea

Niciodată, dar absolut niciodată să nu faci greșeala, din disperarea de a-ți crește popularitatea în social media, să cumperi fani sau followers. (Citește aici mărturia unui specialist în social media, care a făcut această greșeală și vezi ce s-a întâmplat.) Nu spun asta doar pentru că mulți dintre fanii cumpărați vor fi, de fapt, conturi false, ci pentru că și dacă vor fi reale, acestea nu îți vor aduce niciun beneficiu, dimpotrivă. Ceea ce înseamnă că vei da bani absolut degeaba, pentru a-ți face un deserviciu, pentru că s-ar putea ca făcând acest lucru să îți pierzi și comunitatea câștigată cu greu și, mai ales, încrederea consumatorilor în tine și reputația online a brandului și business-ului tău.

Totul sau nimic

Îți focusezi toată energia, eforturile și întreaga strategie de marketing doar pe o rețea de socializare? În acest fel, nu faci decât ca business-ul tău să piardă posibilitatea conectării cu o audiență mult mai mare și mai targetată. Nu înseamnă că trebuie să fii pe toate canalele de social media, ci să îți alegi măcar două platforme, cu profiluri diferite (de ex. Facebook și LinkedIn), pe care să încerci să le utilizezi la capacitatea lor maximă. În plus, ar trebui să iei în considerare și Google+, pentru că prezența pe această rețea de socializare te ajută mult în căutările pe Google.

O stradă cu două sensuri

Încetează să le mai vorbești oamenilor din comunitatea ta. Asta nu înseamnă că trebuie să încetezi să postezi pe pagina de Facebook sau să scrii tweet-uri pentru cei care te urmăresc pe această rețea de socializare. În schimb, ce trebuie să faci este să îți schimbi strategia de postare de la a vorbi audienței la a vorbi cu audiența ta. Numai dialogând cu cei care fac parte din comunitatea ta din social media vei putea să te conectezi cu ei la un nivel mult mai profund și vei putea crea acea legătură care să îi facă pe oameni să vorbească despre tine și să te recomande mai departe.

Ieși din tipare

Este greu să ieși din anumite tipare, dintr-o rutină, mai ales dacă acestea au dat roade în trecut. Însă, atunci când vezi că ceea ce în trecut îți aducea foarte mare succes, iar acum doar te ține pe linia de plutire, ar trebui să te întrebi de ce se întâmplă acest lucru și ce poți schimba. Trebuie să știi că social media este un domeniu care se schimbă mereu, de la zi la zi, iar rețelele de socializare, ca și motoarele de căutare, fac update-uri destul de des algoritmilor, astfel că nu mai este atât de simplu ca acum 2-3 ani să ajungi la o audiență foarte mare sau să ai o poziție foarte bună în pagina de rezultate la căutare. Asta înseamnă că trebuie mereu să știi ce schimbări fac aceste companii și cum poți să îți adaptezi, în funcție de acestea, strategia ta de marketing social sau SEO.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns