5 întrebări pe care ar trebui să i le adresezi unui potenţial consultant SEO

29 august 2013
Comentarii: 0
Categoria: SEO
29 august 2013, Comentarii: 0

Ştim cu toţii deja cât de importantă este poziţia unui site în căutările pe Google, Bing sau Yahoo, principalele motoare de căutare. O poziţie în prima pagină de rezultate înseamnă o vizibilitate mare a site-ului tău, ceea ce are ca rezultat creşterea numărului de vizitatori pe site, creşterea brand-awareness-ului şi chiar creşterea vânzărilor şi a profitului. Dar să ajungi la un astfel de rezultat (să fii în primele poziţii la căutare după anumiţi termeni cheie) nu este la îndemâna oricui, de aceea există consultanţi de SEO, care ştiu să facă acest lucru. Însă ce ar trebui să ştii înainte de a angaja un astfel de specialist? Iată 5 întrebări esenţiale pe care ar trebui să i le adresezi unui consultant SEO înainte de a încheia un contract cu el:

1. Pot să am o listă cu foştii şi actualii clienţi?

Un bun specialist SEO ar trebui să fie deschis în a-ţi furniza o listă cu foşti şi actuali clienţi, care să conţină şi datele lor de contact, spune Vanessa Fox, autoarea Marketing in the Age of Google  (Marketingul în era Google – trad. rom.şi fondatoarea Nine By Blue, un provider de software SEO din Seattle, citată de entrepreneur.com. Aceste referinţe te pot ajuta să îţi dai seama cât de bun este candidatul respectiv, dar şi să verifici dacă persoana respectivă chiar a lucrat la campaniile de SEO din portofoliul său. Clienţii poate nu îţi pot furniza date foarte precise, spune Fox, dar ei ar trebui să fie capabili, cel puţin, să îţi spună dacă au văzut un impact pozitiv al rank-ului site-ului lor în căutări şi dacă au înregistrat o creştere a audienţei, ca rezultat direct al eforturilor făcute de consultant.

2. Cum o să îmbunătăţeşti rank-ul site-ului?

Rand Fishkin, fondator Moz, o companie de software de internet marketing şi co-autor al cărţii The Art of SEO  (Arta SEO – trad. rom.), spune că un bun consultant SEO ar trebui să explice în detaliu ce strategii va folosi pentru a creşte rank-ul site-ului, dar şi să poată estima, într-un mod realist, în cât timp poate să îndeplinească obiectivele campaniei pe care ai agreat-o împreună cu el. Asigură-te că propunerea specialistului include o analiză tehnică iniţială a site-ului tău, pentru a elimina orice problemă care ar putea să îţi ducă în jos site-ul, inclusiv link-uri distruse sau erori de pagină.

3. Poţi să garantezi că site-ul meu va ajunge pe prima poziţie în Google, Bing sau Yahoo?

Dacă răspunsul consultantului e „Da”, Fox avertizează: „Întoarce-te şi fugi în altă direcţie, cât poţi tu repede!”. Deşi este imposibil de garantat prima poziţie în căutări, unii consultanţi SEO care utilizează metode neetice fac astfel de promisiuni, mai spune Fox. Consideră acest răspuns o bilă neagră şi nu accepta să lucrezi cu vreun consultant care susţine că are o relaţie în interiorul Google sau a altui motor de căutare, cu ajutorul căreia îţi poate aduce rezultate optime. Numai Google, Bing sau Yahoo pot controla cât de sus sau jos apar site-urile în pagina de rezultate.

4. Cum măsori succesul unei campanii de SEO?

Pentru a măsura succesul eforturilor de SEO, trebuie să urmăreşti exact cât de mult trafic este trimis către site-ul tău şi de unde vine acest trafic. Consultanţii trebuie să fie experimentaţi în utilizarea Google Analytics, pentru a urmări îmbunătăţirile rank-ului site-ului tău, numărul de link-uri de la alte site-uri care atrag trafic către site-ul tău, tipul de cuvinte cheie pe care oamenii le folosesc pentru a-ţi găsi site-ul şi multe alte astfel de informaţii. Întreabă specialistul şi cât de des plănuieşte să îţi arate aceste date şi cum va folosi aceste informaţii pentru a continua să crească poziţia în rezultatele la căutare, dar şi traficul site-ului.

5. Ce se întâmplă când nu mai colaborăm?

Când contractul expiră sau dacă te retragi înainte, ar trebui să rămâi proprietarul întregului conţinut web optimizat pentru care ai plătit consultantul, spune Fox. Prin urmare, ar trebui să te asiguri că în contract este stipulat că atunci când se încheie colaborarea, consultantul nu va schimba şi nu va şterge nimic din conţinutul adăugat, modificat sau optimizat în timpul colaborării. Apoi, tot în contract, ar trebui să existe stipulat dacă specialistul SEO sau compania furnizoare de servicii de SEO va pretinde sau nu o sumă de bani pentru încheierea contractului înainte de termen.

Laurențiu Barbu
CEO & Founder, Ciao Publicity

Lasă un răspuns