5 mituri de marketing care ar trebui ignorate

19 iulie 2013
Comentarii: 0
19 iulie 2013, Comentarii: 0

Multe business-uri mici găsesc o serie de scuze pentru care nu investesc în marketing. Repetate mereu, acestea tind să devină realitate. Business-urile mici au foarte multe posibilităţi prin care pot atrage clienţii, însă primul lucru pe care ar trebui să îl facă este să dea la o parte aceste mituri şi să creeze apoi un plan de marketing care va funcţiona pentru ele.

Mitul nr. 1: Clienţii mei ţintă sunt în vârstă, aşa că social media nu are cum să funcţioneze.

Realitate: Potrivit Facebrands, cel mai important serviciu de monitorizare a paginilor de Facebook din România, 5,7 milioane de români au cont de Facebook, dintre care 25,7% au vârsta cuprinsă  între 35 şi peste 65 de ani. Un procent deloc de neglijat. Aşa că nu pierdeţi oportunitatea de a vă conecta şi a crea o relaţie cu cei care poate abia aşteaptă să vă găsească business-ul în social media.

Mitul nr. 2: Email marketingul nu mai este eficient.

Realitate: Să îţi creezi propria bază de date, la care să trimiţi campanii de email marketing foarte bine targetate şi excelent executate este o soluţie încă extrem de eficientă, mai ales când integrezi şi conţinut de marketing de calitate.  Învaţă cum să creezi fraze de calitate pentru „subject”, mesaje atrăgătoare şi conţinut care să se adreseze exact acelora care primesc email-urile tale. Email marketingul îţi poate atrage clienţi şi, bineînţeles, venituri.

Mitul nr. 3. Am un logo, deci am brand.

Realitate: Logo-ul este o componentă importantă a identităţii unui brand, dar imaginea de brand este mult mai complexă de atât. Brand-ul este percepţia pe care lumea o are despre tine. Ea vorbeşte despre personalitatea ta şi influenţează opinia potenţialilor clienţi despre cine eşti şi dacă vor să cumpere de la tine. Un brand este tot ce eşti tu, valoarea pe care o dai şi experienţa pe care clienţii tăi o au cu business-ul tău. Fiecare imagine pe care o proiectezi trebuie să reflecte personalitatea business-ului tău. Aşa că asigură-te că brandul tău este prezent peste tot şi se vorbeşte despre el peste tot, inclusiv, sau mai ales, în social media.

Mitul nr. 4. Preţurile mici încurajează oamenii să cumpere.

Realitate: Dacă ar fi fost mereu adevărat, nimeni nu ar fi ales un BMW în detrimentul Kia. Cumpărătorii au propria lor idee despre ce e valoros pentru ei şi mulţi cred că „atât dai, atât face”. De aceea este important să îţi targetezi corect produsul sau serviciul, astfel încât să furnizezi maxim de valoare la un preţ corect.

Mitul nr. 5. Marketingul este publicitate

Realitate: Marketingul este despre informarea publicului țintă în legătură cu produsele și serviciile oferite și răspunde la întrebarea: de ce să cumpăr de la tine? Modalitățile pe care le vei folosi pentru a comunica aceste mesaje către publicul țintă pot include și publicitatea, dar pentru business-urile mici costul cu publicitatea tradițională poate fi mult prea mare. Publicitatea online poate avea un raport cost/rezultate mult mai bun în acest caz, dar dacă vei include sau nu publicitatea în mixul tău de marketing, pentru a ajunge la clienții pe care ți-i dorești, depinde de tine, dar mai ales de specificul business-ului tău.

Laurențiu Barbu,
CEO & Founder at Ciao Publicity

Lasă un răspuns