5 pași simpli prin care îți poți crește business-ul în social media

16 decembrie 2013
Comentarii: 0
Categoria: Social Media
16 decembrie 2013, Comentarii: 0

Astăzi, ca să fii în prima linie în fața consumatorilor trebuie să fii activ pe rețelele de socializare. Dacă pe paginile de pe platformele de social media pe care ești prezent există foarte puțină activitate sau deloc, înseamnă că nu ai descoperit încă modalitățile prin care să atragi potențialii clienți și să creezi o comunitate formată din clienții țintă.

Fiecare proprietar de business ar trebui să știe câteva aspecte elementare ale social media marketingului, inclusiv conectarea prin intermediul acestor canale sociale, comunicarea cu rețeaua creată, construirea unui conținut captivant, care trebuie să fie realizat în mod constant și, odată ce ai devenit parte din comunitate, să știi să transformi acei utilizatori din comunitate în cumpărători.

Social media este despre atragerea unei audiențe targetate – atragerea acestor potențiali clienți în comunitate și, odată atrași, transformarea lor în oameni implicați, activi în această comunitate. Social media îți poate servi la diferite obiective, cum ar fi să primești feedback din partea clienților, prin care poți apoi să îți dezvolți un serviciu de clienți mult mai bun. Engagementul în social media, adică gradul de conectivitate și implicare al celor care fac parte din comunitatea ta, prin share-uri, like-uri și comentarii, joacă un rol vital în acest tip de marketing. Posibilitatea să primești un răspuns este determinată de cum și ce informații distribui online.

Iată, deci, câțiva pași esențiali de care ar trebui să țineți cont pentru a crește în social media.

Strategia înainte de toate

Social media marketing-ul necesită o strategie foarte bine definită, care include țeluri și obiective, dar și modalitatea prin care se măsoară succesul. Înțelept ar fi să se dezvolte un plan prin care să se creeze engagement în social media. Acest plan trebuie să conțină frecvența conținutului, vocea companiei – stilul prin care se vor comunica informațiile – și ce răspuns se dorește de la oamenii din comunitate. Concentrează-te pe construirea relațiilor mai degrabă decât pe vânzare. Nu spune nimeni să nu vinzi, pentru că, până la urmă acesta este scopul pentru care investești în social media marketing, dar nu vinde din prima, ci așteaptă până audiența ta are încredere în tine.

Ademenește clienți prin crearea unui punct de atracție

Pentru o comunicare de succes, este important să îți verifici în mod constant conturile de social media, pentru a putea răspunde prompt și eficient oricărei întrebări/nelămuriri. Te poți folosi și de un cârlig vizual și să atragi oamenii prin distribuirea unor poze frumoase sau haioase sau a unor link-uri către surse folositoare pentru ei. Este bine să știi care este cel mai potrivit moment în care să postezi și să dai startul unei conversații – de acest lucru îți poți da seama după analizelor de activitate ale contului/conturilor tale, puse la dispoziție de platformele de social media.

Importanța blogului în strategia de social media

S-a demonstrat că blogul este o strategie de marketing în social media care poate aduce rezultate excelente. Blogul ar trebui să fie baza, iar Twitter, Facebook și alte platforme de socializare, instrumentele de promovare a acestuia și, implict, canalele prin care se direcționează trafic către blog. Fiecare postare pe blog poate fi o nouă oportunitate de vânzare și un nou punct de intrare pe site. S-a observat că cei care cumpără online preferă să consulte 10 piese de conținut înainte să cumpere efectiv. Așa că trebuie să le dai oamenilor conținut proaspăt în permanență.

Fii social și dedică-ți timp

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl înțelegi este că social media înseamnă, în primul rând, să fii social. Acest lucru implică să inițiezi o conversație, să răspunzi și să te conectezi cu clienții tăi online. Așa cum e necivilizat să pleci în mijlocul unei conversații în viața reală, așa este și în viața online. Așa că încearcă să obții cât mai mult din timpul tău petrecut online și încearcă să creezi cu adevărat relații.

Evită vânzarea excesivă și concentrează-te pe construirea relațiilor

Am spus acest lucru și în introducere – nu vinde în mod excesiv pe platformele de social media. Vizitatorii share-uiesc de obicei conținut de pe bloguri, nu de pe site-uri de firmă, pentru că scopul conținutului de pe astfel de site-uri este de a vinde, în timp ce conținutul de blog este, în principiu, general și interesant. Nu te concentra numai pe vânzare, pentru că astfel vei pierde un număr semnificativ dintre oamenii care te urmăresc. Pe lângă propriul tău conținut, promovează și altceva, ceva care să îi intereseze pe utilizatorii tăi – poze, citate celebre, muzică etc.

Trebuie să mai știi un lucru – deși social media se schimbă în permanență – unele platforme devin mai populare, altele dimpotrivă, unele apar, altele dispar, dar  importanța social media marketingului va fi din ce în ce mai mare.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns