7 reguli pentru un conţinut bun pentru SEO

12 iulie 2013
Comentarii: 0
12 iulie 2013, Comentarii: 0

Sunt mulţi factori care contribuie la aducerea unui site în primele poziţii în căutarea după anumiţi termeni. Dintre aceştia fac parte structura site-ulu, tag-urile şi imaginile, hărţile de pe site şi multe altele. Dar peste toate acestea, conţinutul rămâne rege. Totuşi, nu orice fel de conţinut poate face legile în regatul SERP (Search Engine Result Page – pagina de rezultate a motorului de căutare). Iată care ar fi cele 7 reguli de scriere a unui conţinut care ajută la urcarea site-ului în rezultatele căutării.

1. Scrieţi pentru utilizatori, optimizaţi pentru roboţi

Suntem în 2013, nimeni nu vrea să citească conţinut tipic de SEO, nici măcar motoarele de căutare. Tot ce se întâmplă în acest domeniu arată că Google preferă conţinutul natural, nu cel care e clar făcut pentru SEO. Mai mult, un rank bun e degeaba, dacă nu se schimbă conţinutul. Aşa că încercaţi să vă concentraţi pe audienţa targetată, dar ajutaţi roboţii să vă găsească conţinutul.

2. Uitaţi de densitatea cuvintelor cheie, o dată pentru totdeauna

Densitatea cuvintelor cheie este unul dintre cele mai mari mituri din câte există în SEO. Nu este nimic care să indice că Google avantajează o anumită densitate de cuvinte cheie. Este important să folosiţi cuvinte relevante în conţinut, dar să le folosiţi în mod natural. Înghesuirea cuvintelor în locuri nepotrivite nu va face decât mult rău, nu bine.

3. Integraţi sinonime ale cuvintelor cheie şi variaţii gramaticale în conţinut

Google şi alte motoare de căutare folosesc LSI (Latent Semantic Indexing), o metodă complexă de indexare şi analiză semantică a cuvintelor, prin care potriveşte rezultatele la căutare cu intenţia persoanei care operează căutarea. Folosirea sinonimelor şi variaţiilor gramaticale este un mod simplu de a face conţinutul mai relevant, fără a înghesui cuvintele cheie în copy-ul site-ului.

4. Concentraţi-vă să scrieţi conţinut profund, lung, de calitate

Paginile web care apar pe prima pagină de rezultate au în medie peste 2.000 de cuvinte. În plus, trebuie să ştiţi că articolele profunde şi documentate au mai multe share-uri şi link-uri decât cele scurte şi superficiale. Concentraţi-vă să scrieţi conţinut care analizează o anumită temă şi o face în pronfunzime. Dar nu scrieţi articole lungi doar pentru a le face pe plac motoarelor de căutare – faceţi asta pentru că aveţi informaţii pe care vreţi să le împărtăşiţi cu cei care vă reprezintă audienţa.

5. Răspundeţi la întrebările potenţialilor clienţi

Dacă un potenţial client are o întrebare legată de produsele sau serviciile voastre, probabil că aceleaşi întrebări le va căuta şi pe Google. Furnizaţi-le posibililor clienţi conţinut care să le răspundă la întrebări, dar într-un mod credibil, iar ei vă vor vizita site-ul. Daţi-le răspunsuri mai bune decât competitorii voştri, iar ei vor cumpăra de la voi. În plus, răspunzând la întrebări, profitaţi de longtail keywords – cuvinte cheie cu coadă lungă, adică acele grupuri de 3, 4 cuvinte cheie.

6. Promovaţi-vă conţinutul şi distribuiţi-l pe platformele de social media

Distribuirea conţinutului vă aduce link-uri şi trafic şi cu cât mai multe share-uri are conţinutul, cu atât mai relevant şi mai popular pare acesta pentru Google. Încercaţi să distribuiţi conţinutul pe cât mai multe platforme relevante – formumuri, bloguri, newslettere şi evident pe cele de socializare precum Facebook, LinkeIn, Twitter, Google+ etc. Şi nu subestimaţi puterea incredibilă a guest blogging-ului, adică acea metodă de a face blogging, dar ca invitat pe alte bloguri.

7. Folosiţi-vă de Google+

Google+ a început să joace un rol foarte important în SEO. În plus, introducerea Author Rank înseamnă că Google începe să conecteze factorii de ranking cu autorii individuali… Aşa că dezvoltaţi-vă profilul de Google+, adaugaţi profesia de scriitor, semnaţi conţinutul pe care îl realizaţi şi fiţi actvi pe G+. În felul acesta, autoritatea conţinutului vostru va exploda.

Florin Busuioc, Expert SEO Ciao Publicity

Lasă un răspuns