Cum să îţi gestionezi reputaţia online

25 septembrie 2013
Comentarii: 0
25 septembrie 2013, Comentarii: 0

Lori Randall Stradtman, autoarea cărţii Online Reputation Management for Dummies (Managementul Reputaţiei Online pentru Proşti – trad. rom.), te învaţă cum să îţi gestionezi reputaţia online, în numai 6 paşi. Aceste reguli au apărut în publicaţia americană Forbes.

Stradtman începe prin a spune ceea ce se numeşte banc pentru geeks: Unde ascunzi un cadavru? Răspuns: Pe a treia pagină de Google.

Revenind la problema reputaţiei online, iată care sunt cei 6 paşi pe care singuri putem să îi facem pentru a avea o reputaţie online fără cusur.

 1. Caută-te singur pe web.

Dă o căutare pe Google după numele tău şi fă această căutare şi în Google Images, nu numai pe web. Setează o alertă Google cu numele tău, pentru a ţine pasul cu orice conţinut nou apare despre tine. Poţi seta să ai notificaţii pe mail doar o dată pe zi, astfel încât să nu îţi supraîncarci inboxul.

2. Cumpără domeniul cu numele tău.

Acest lucru costă câţiva dolari pe an, însă opiniile despre cât de mult efort ar trebui să depui şi câţi bani ar trebui să cheltui pentru asta variază. Patrick Ambron, CEO şi co-fondator al BrandYourself, recomandă să cumperi mai multe domenii cu diferite variante care includ numele tău – cum ar fi patrickambron.com, patrickambrononline.com, patrickambronblog.com. “Cu cât iei mai mult, cu atât mai bine“, spune el. Personal, cred că acest lucru este exagerat. Este mai bine să alegi un nume de domeniu şi să pui toate eforturile în crearea de conţinut pentru el, decât să îţi iei mai multe şi niciunul dintre el să nu fie bine pus la punct. Poţi scrie o scurtă biografie, o poveste despre viaţa ta şi nu uita să îţi postezi acolo şi CV-ul. Acesta este de asemenea un loc în care poţi posta articole interesante şi comentariile proprii despre ele şi despre altele.

3. Pune-ţi conţinutul într-un singur loc.

Sunt o mulţime de site-uri care te lasă să faci asta acum, inclusiv Tumblr, WordPress sau About.me. Poţi de asemenea să foloseşti numele domeniului tău pe aceste site-uri, ceea ce înseamnă că oricine merge pe patrickambron.com va fi direcţionat către pagininile sale de Tumblr sau  de WordPress. Acest lucru este convenabil, pentru că Tumblr şi WordPress oferă template-uri drăguţe, cu ajutorul cărora poţi să îţi faci un website care să arate profesional, fără însă să fii nevoit să angajezi un designer.

4. Fii prezent pe social media.

Chiar dacă simţi că nu ai suficient timp pentru a fi activ pe aceste site-uri, fă-ţi cont pe platforme de socializare şi ia-ţi timp să completezi cât mai în detaliu cu informaţii despre tine. Cu toţii ştim că cele mai mari site-uri de socializare sunt Facebook, LinkedIn, Twitter şi Google+. Chiar dacă nu cunoşti foarte mulţi oameni care folosesc Google+, trebuie să ştii că specialiştii prezic că site-ul va deveni foarte puternic în următorii ani, în parte pentru că este un produs Google, astfel că Google va favoriza conţinutul de pe această platformă în căutări. Dacă îţi poţi face timp, intră şi pe Tumblr, Pinterest, YouTube si altele. Nu trebuie să fii extrem de activ, dar nici să nu postezi nimic niciodată. Adaugă conţinut nou măcar o dată pe lună. Este foarte bine şi dacă doar distribui un articol sau scrii un scurt comentariu despre ceva ce te interesează.

5. Optimizează-ţi prezenţa pe aceste site-uri.

Încearcă să pui cât mai mult conţinut pe aceste site-uri, să customizezi URL-ul atunci când poţi şi să scrii numele tău atunci când este potrivit. De exemplu, pe LinkedIn poţi să te duci acolo unde scrie “public profile”, pe pagina ta personală, şi să editezi URL-ul. În loc să fie ceva de genul asta: http://www.linkedin.com/profile/view?id=30269383&locale=en_US&trk=tyah,poţi seta ca link-ul să apară în forma aceasta http://www.linkedin.com/in/susancadams. De asemenea, asigură-te că foloseşti numele tău complet şi nu un nickname sau un slogan pe care le crezi tu atrăgătoare. Încă un truc important: Majoritatea website-urilor îţi oferă posibilitatea de a crea link-uri către alte site-uri de social media, aşa că profită de asta. Nu vei face decât să îţi faci prezenţa online mai puternică.

 6. Lucrurile private trebuie ţinute private, dar asumă-ţi că nimic nu este cu adevărat privat.

Chiar şi copilul meu de 16 ani ştie că nu este înţelept să postezi poze cu tine dând peste cap o bere sau dansând fără tricou, dar el ştie şi că nu poate controla pozele cu el postate de alţi oameni. Poţi, şi ar trebui, să setezi, de la privacy settings, ce conţinut vrei să vadă doar familia şi prietenii şi care este conţinutul pe care îl poate vedea toată lumea. Oricum, Facebook şi alte site-uri de socializare schimbă constant regulile cu privire al confidenţialitatea datelor, care pot controla cât de mult îţi este protejat conţinutul. O idee ar fi să îţi creezi două profile de Facebook, unul pentru outsideri, în care să insişti pe partea profesională şi altul pentru prietenii apropriaţi şi familie, care să aibă toate setările de confidenţialitate posibile.

Victoria Bidea,
Social Media Manager
Ciao Publicity

Lasă un răspuns