Cum să scrii conținut de calitate, care să fie și prietenos cu SEO

20 noiembrie 2013
Comentarii: 0
20 noiembrie 2013, Comentarii: 0

Deși algoritmii Google sunt învăluiți în mister, ei sunt extrem de importanți, pentru că se comportă ca un barometru care măsoară importanța conținutului tău pe Internet. Astfel, pentru ca un site să apară cât mai sus în căutări, procesul de SEO este esențial, însă schimbările de algoritm făcute de Google au cam dat de furcă specialiștilor, pentru că vechile practici nu (prea) mai funcționează. Acum, moneda se bate pe conținut și pe calitatea acestuia, însă și aceasta este o sintagmă destul de vagă. Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă un conținut de calitate, aveți mai jos tips and tricks de scriere a unui conținut pe placul motoarelor de căutare.

1. Echilibrul de cuvinte cheie

Nu este un secret că includerea cuvintelor cheie în conținut este unul dintre cele mai bune modalități prin care să optimizezi căutarea. Stabilirea cuvintelor și frazelor cheie cele mai potrivite și introducerea lor în conținut este un pas inițial important în crearea unui conținut bun pentru SEO. Însă, deși folosirea cuvintelor cheie este importantă, uneori poate face mai mult rău decât bine, dacă acele cuvinte cheie sunt foarte des folosite. Ideea este ca introducerea cuvintelor sau frazelor cheie într-un text să se realizeze cât mai natural, adică acel text să poată fi citit, să aibă un fir epic, cuvintele cheie să se integreze natural în frază și în context. Supra-aglomerarea unui text de cuvinte cheie poate avea efectul nedorit asupra poziției unui site în pagina de căutare, dar răspândirea strategică a cuvintelor cheie în conținut și găsirea unui echilibru sănătos a densității de cuvinte cheie sunt elemente importante în procesul de SEO.

2. Meta-descrierile

Acestea sunt rezumate scurte al conținutului tău, pe care motoarele de căutare le folosesc pentru a însoți link-ul către pagina ta în rezultatele la căutare. Utilizarea cuvintelor cheie în meta-descrieri îmbunătățește ranking-ul paginii tale în motoarele de căutare și, în același timp, le dă posibilitatea cititorilor să înțeleagă rapid subiectul/tema/domeniul conținutului tău.

3. URL-urile

În același mod în care introduci cuvintele cheie în meta-descrieri, introducerea acestora în URL-ul paginii va avea, de asemenea, efect asupra procesului de SEO. Să ai un URL care indică tema paginii web permite motorului de căutare să îți stabilească relevanța paginii, într-un mod avantajos.

Un URL care reflectă bine conținutul unei pagini poate îmbunătăți SEO, în timp ce un URL irelevant sau inexact are un impact negativ.

4. Link-uri către surse relevante

Includerea link-urilor către sursele folosite de tine pentru crearea conținutului are de asemenea un impact pozitiv asupra SEO. În ochii celor de la Google, aceste link-uri cresc relevanța și valoarea conținutului tău. Aceste link-uri pot fi către sursele folosite pentru textul tău, către informații suplimentare pe un anumit subiect sau despre un personaj din textul tău, către grafice, poze sau alte informații care ajută cititorul să înțeleagă mai bine un anumit subiect.

5. Scrie conținut de calitate

Pașii de mai sus sunt importanți pentru SEO, dar nu pot exista fără un conținut de calitate. Să scrii conținut care atrage atenția cititorului și îi oferă acestuia informații valoroase este cel mai bun instrument de SEO pe care îl poți avea în arsenalul tău, pentru că cel mai important factor care va decide ranking-ul conținutului tău este relevanța sa. Un conținut bine scris, bine documentat și interesant pentru cititori va determina și alte site-uri să creeze link-uri către al tău.

Acestea sunt doar câteva tricks and tips care au efecte pozitive asupra SEO, dar ele reprezintă și fundația pentru un conținut de calitate în viziunea Google.

Laurențiu Barbu
CEO & Social Media Specialist
Ciao Publicity

Lasă un răspuns