Cum să scrii un email de tip reminder

20 septembrie 2013
Comentarii: 0
20 septembrie 2013, Comentarii: 0

În email marketing, secretul este să trimiţi mesaje de valoare, targetate şi la timpul potrivit. Uşor de zis!

Realitatea crudă şi de necontestat este aceasta: nu toate email-urile pe care le trimiţi sunt deschise. Rata de deschidere a acestora se situează în jurul a 20%, indiferent de industrie. Dar acest procent nu spune chiar toată povestea. Dacă nu mergi mai departe cu statisticile, este neclar care 20% dintre cei care primesc email-ul îl şi deschid. Apoi, e foarte probabil ca nu aceiaşi 20% să îţi deschidă mailul de fiecare dată.

Una dintre modalităţile prin care mai poţi face ceva pentru ca email-urile tale să fie deschise şi citite este să trimiţi remindere. Şi cel mai bine, să trimiţi remindere personalizate pentru fiecare subscriber.

Iată şi un exemplu foarte bun dat de DJ Waldow, co-autor al cărţii The Rebel’s Guide to Email Marketing, apărută în 2012. „Soţia mea şi cu mine am fost membri REI (retailer de haine şi echipamente de sport şi activităţi în aer liber – n. r.) pentru mai mulţi ani. Unul dintre beneficiile calităţii de membru este un dividend anual – o parte din profitul operaţional al companiei. Recent am făcut mai multe cumpărături, care au fost suficient de substanţiale, încât să ne aducă un dividend decent (mai exact 73.34 de dolari).” Waldow mai povesteşte cum compania i-a trimis o scrisoare în care i se spunea de această sumă, pe care o va primi sub formă de voucher de cumpărături. Waldow s-a simţit foarte fericit şi s-a gândit că se va duce la magazin să ridice voucherul, dar până să facă asta, a pierdut scrisoarea. „Ca mai toate scrisorile din casa noastră, şi aceasta a dispărut”, a spus acesta. Apoi, câteva săptămâni mai târziu, el a primit un email de la REI. Subiectul era: Adu-ţi aminte – Ai 73.34 de dolari de cheltuit! Waldow a deschis email-ul, a dat click pe <Shop Online> şi 7 minute mai târziu avea o cască de bicicletă nouă şi câteva lucruri pentru copiii săi. „Acest e-mail a funcţionat. L-am deschis. Am dat click. Am cumpărat. Dacă tu făceai parte din echipa de email marketing a companiei REI, asta se numea câştig-câştig-câştig. Iar dacă eşti responsabil pentru veniturile REI, şi tu ar trebui să fii fericit cu acest rezultat.”

Dar de ce a fost acest email atât de eficient? Waldow analizează întreg conţinutul acestuia.

De la: REI. Acesta este un nume pe care destinatarul îl recunoaşte şi în care are încredere, fiind un client al companiei. Este un tip de email pe care el îl primeşte în mod regulat, fiind abonat la newsletter,  şi unul care conţine, în mod constant, promisiunea companiei de a fi la înălţime.

Subiect: Adu-ţi aminte – Ai 73.34 de dolari de cheltuit! Adu-ţi aminte folosit la început are exact acest rol, ca destinatarul să îşi aducă aminte că avea ceva important de făcut, de verificat. Adăugarea valorii dividendului în subiect a ajutat la evidenţierea email-ului în inboxul încărcat.

Corpul email-ului: Titlul, scris cu litere mari – ADU-ŢI AMINTE SĂ CHELTUI DIVIDENTUL TĂU REI. Textul alb, scris pe fond negru, sărea în ochi. Restul email-ului era simplu, direct şi care îndemna la acţiune:

Pentru că eşti parte din compania REI, ai câştigat un dividend. Găseşte ceva pe care să îţi cheltui acest dividend – încă ai 73.34 de dolari. Cumpără acum.

Îţi poţi cheltui dividendul în magazin, online sau sunând la numărul… Apoi, mai jos, erau butoanele Shop Online sau Găseşte un magazin – care erau clare şi uşor de apăsat.

Luând exemplul celor de la REI, reiese că un reminder eficient trebuie să se concentreze pe trei componente:

1. Subiectul: Trebuie să fie convingător, direct şi să invite la o acţiune. Obiectivul este ca fraza de la subject să îi aducă aminte abonatului de ceva ce el ştia, dar poate că a uitat.

2. Copy mesaj: Cu toţii vrem să fim copywriteri creativi şi să arătăm acest lucru, dar la remindere nu e loc de aşa ceva. Aici trebuie să te concentrezi pe un mesaj scurt, simplu şi concis. Fără artificii literare şi fără cuvinte preţioase. Spune-i abonatului tău de ce îi dai acest email şi invită-l la acţiune.

3. Call-to-action: Cum am menţionat mai sus, partea de copy trebuie să direcţioneze abonatul către o acţiune – un buton, un link sau ambele. Dar fă acest lucru simplu, uşor şi, mai ales, evident.

Nu orice email este citit. Uneori, subscriberii tăi au nevoie să li se reamintească, să fie bătuţi la cap, dar atât cât trebuie. Când sunt realizate corect, email-urile de tip reminder pot fi imboldul perfect pentru a-l face pe un abonat să acţioneze.

Laurențiu Barbu
CEO & Founder, Ciao Publicity

Lasă un răspuns