De ce mesajele scurte sunt „distribuibile”?

16 august 2013
Comentarii: 0
16 august 2013, Comentarii: 0

Vrei ca oamenii să scrie despre tine, să vorbească despre tine, să distribuie informaţia despre business-ul tău? Atunci începe să faci ceva despre care oamenii să vorbească. Toţi ne dorim ca mesajele noastre, postările noastre de pe pagina de Facebook sau realizările noastre să devină virale, dar ca mesajul tău să ajungă viral nu e atât de simplu pe cât pare – oamenii nu distribuie ceva decât dacă le place cu adevărat, fie că vorbim de un mesaj amuzant, prostesc, inteligent, interesant etc. Ideea principală este că mesajul, sub orice formă ar fi, ar trebui să aibă acel je ne sais quoi, acel element care să îi facă pe oameni să apese butoanele de Like & Share şi să comenteze cu entuziasm despre tine. Dar cum faci asta? Cum faci ca lumea să vorbească despre tine? În primul rând, găseşte un subiect, o temă despre care să scrii şi care să fie potrivit/ă pentru tine.

Începe prin a-ţi pune următoarele întrebări:

Oamenii vorbesc deja despre asta? Înainte de a decide asupra unui subiect care să ajungă de tipul word of mouth, urmăreşte conversaţiile clienţilor tăi. Ce spun ei despre tine în formularele de feedback, pe forumuri sau pe pagina ta de Facebook? Analizează aceste discuţii şi s-ar putea să realizezi că fanilor tăi le pasă de anumite subiecte/ teme de discuţie la care nici nu te-ai gândit înainte.

Un licean ar spune cuiva despre asta? Dacă i-ai vorbi unui adolescent – nepotul sau verişorul tău sau cineva pe care nu îl cunoşti -, despre ceea ce vrei să le vorbeşti clienţilor tăi şi potenţialilor tăi clienţi, acesta ar spune mai departe cuiva? Chiar şi dacă adolescentul îţi arată un minim de interes, înseamnă că eşti pe drumul cel bun. Întreabă-te asta la fiecare nouă campanie. Dacă răspunsul e „nu”, atunci încearcă altceva.

Este portabil? Chiar şi cel mai bun subiect de tipul word of mouth poate fi lăsat în urmă dacă este prea complicat sau prea lung pentru a-l da mai departe. Poţi comprima mesajul tău într-o singură propoziţie? Într-un singur tweet? Într-un răvaş pentru o prăjitură norocoasă? Cu cât e mai uşor de distribuit, cu atât mai bine!

Voi cum evaluaţi care sunt subiectele pe care fanii voştri le vor distribui mai departe?

Laurențiu Barbu
CEO & Founder, Ciao Publicity

Lasă un răspuns