Secretul dezvăluit al vânzărilor online

23 septembrie 2013
Comentarii: 0
23 septembrie 2013, Comentarii: 0

Mulţi se gândesc că e foarte simplu să vinzi online – investiţia iniţială este mult mai mică decât pentru vânzarea în offline, iar spre deosebire de un magazin tradiţional, unul online nu ţine cont de vad comercial, de proximitate etc. Numai că lucrurile nu sunt atât de simple, iar cei care şi-au făcut un business online au realizat că şi aici, cat şi în offline, este la fel sau poate chiar mai dificil de atras clienţii şi de a creşte vânzările. Însă, şi aici, ca în orice alt domeniu, există nişte „secrete profesionale” care vă ajută să înţelegeţi cum funcţionează acest mecanism. În primul rând, în online este extrem de valabilă următoarea idee: concentrează-te pe engagement şi construirea relaţiilor, iar vânzările vor veni. Haideţi să vedem însă cum se poate face asta? Aveţi mai jos câteva sfaturi utile date de John Caplan, fondator şi CEO al OpenSky, o reţea socială pentru shopping, care are peste 2,5 milioane de membri. (În trecut, Caplan a fost şi preşedinte al About Media, care a fost vândută către Primedia, în 2001, pentru mai bine de 500 de milioane de dolari.).

Nu încerca să îţi creezi propria destinaţie de shopping online şi să aştepţi apoi vânzările enorme.

Odată ce ţi-ai construit propriul magazin, trebuie să ştii că este foarte greu să îl dezvolţi dacă nu ai un buget foarte mare pentru publicitate. Chiar dacă eşti de părere că având propriul site vei atrage mult mai mulţi cumpărători, nu uita că dezvoltarea şi mentenanţa site-ului sunt scumpe şi necesită timp.
Adevărul crud: Clienţii nu te caută pe tine. Dacă ei caută brăţări sau pizza, trebuie să fii conştient că firmele mari au luat deja aceste cuvinte cheie, făcând aproape imposibil pentru tine să apari pe prima pagină a rezultatelor.
Ideea principală: paginile 2, 3 sau 400 nu construiesc niciodată un brand.

Nu te aştepta ca produsele tale unice să se vândă pe o platformă online mare.

Este adevărat că platformele online mari precum Amazon sau eBay atrag milioane de cumpărători, dar în condiţiile în care clienţii nu caută în mod particular brandul tău, ei nu vor vedea sau descoperi niciodată produsele tale. (Iar dacă o vor face, vei fi un peşte într-un ocean de alte bunuri similare.) Singurul mod în care poţi atrage volum în pieţele mari este să fii foarte ieftin, dar asta poate însemna zero marjă de profit.
Ideea principală: Listează-ţi bunurile pe aceste platforme, pentru vânzări ocazionale, dar nu conta prea mult pe volum, marjă sau crearea brandului.

Foloseşte activ Facebook, Twitter, Instagram şi platfome online de shopping pentru a-ţi promova brandul.

Acestea sunt canale puternice pentru engagement şi pentru crearea unor conexiuni directe cu clienţii. Pe platformele de shopping, cum este şi OpenSky, cu cât un comerciant are mai mulţi oameni care îl urmăresc, cu atât acesta vinde mai multe bunuri. Dar să faci reţelele sociale să lucreze pentru tine, trebuie să postezi. Dacă nu ai conectivitate, nu vinzi. De exemplu, comercianţii de pe OpenSky crează postări şi le distribuie pe alte platforme de socializare în care sunt prezenţi. Prin asta, economisesc timp şi îşi coordonează marketingul lor. Iar ca rezultat, ei au vânzări de 10 ori mai mari decât cei care nu postează.
Ideea principală: Investeşte în relaţiile de pe social media.

Creează conţinut atractiv şi fă-o în mod frecvent.

Nimeni nu îşi aduce aminte de brandurile anoste. Creează conţinut cu sfaturi, reţete sau chiar conţinut de tipul behind-the-scenes. Dacă produsele tale sunt inspirate din natură, de ce să nu distribui poze din excursia care te-a inspirat să le faci? Distribuind conţinut relevant şi atractiv, îi vei face pe consumatori să revină.
Ideea principală: Lasă-ţi vocea să vorbească.

Foloseşte realaţionarea în avantajul tău.

Construieşte relaţii personale cu cei care te urmăresc pe platformele de socializare. Răspunde-le la întrebări, conectează-te cu ei şi interacţionează prin intermediul pozelor cu produse, conţinutului relevant şi reminderelor personale despre noile produse pe care crezi că fanii tăi le vor dori. Aminteşte-ţi că ceea ce face ca business-ul tău mic să fie special este oportunitatea pe care o dai clienţilor tăi să simtă o conexiune personală cu tine, antreprenorul, şi cu pasiunea ta, produsul.
Ideea principală: Construieşte-ţi brandul conectându-te cu oamenii la un nivel personal.

Vânzarea online îţi poate construi brandul şi business-ul, dar nu alerga după vânzări, în primul rând, ci concentrează-te pe engagement şi construirea relaţiilor, iar vânzările vor veni. Negreşit.

Victoria Bidea
Social Media Manager
Ciao Publicity

Lasă un răspuns