SEO este o necesitate, nu un moft

18 septembrie 2013
Comentarii: 0
18 septembrie 2013, Comentarii: 0

Schimbările dramatice făcute de Google în 2013 – update-ul Penguin făcut pe 22 mai , de exemplu– au avut un impact foarte mare asupra website-urilor companiilor mici. Chiar dacă unele site-uri au picat extrem de rău în căutări, este cunoscut faptul că business-urile mici nu acordă atât de multă atenție serviciilor de SEO și nici nu sunt dispuse să investească prea mult în acestea. Însă, ar trebui să știe că Google este acum mai punitiv decât niciodată, iar investiția într-un SEO bun nu este un moft, ci este, mai mult decât oricând, o necesitate.

De ce spun asta? Mulți vor crede că ceea ce spun acum este doar o tactică de PR, însă nu e deloc așa – Google a comunicat foarte clar că nu va mai tolera deloc tacticile SEO utilizate în 2008. Adică link-uri plătite, articole ”subțirele”, conținut duplicat, bookmark-uri excesive și alte asemenea practici. Asta înseamnă că acum, mai mult decât oricând, Google îi scoate pe toți la tablă și le cere calitate și respect față de toți cei care sunt pe web. Cu alte cuvinte, Google spune că fiecare site va avea locul pe care îl merită, iar selecția este mai riguroasă ca niciodată.

Trebuie să știți însă că și redresarea unui site căzut din cauza update-urilor Google costă, nu numai încercarea de a duce un site în primele poziții. De exemplu, conținutul duplicat trebuie șters imediat, titlurile care conțin cuvinte cheie trebuie editate, conținutul ”subțirel”, de proastă calitate, trebuie înlocuit. Lucrurile care trebuie remediate și sunt în afara site-urilor, cum sunt link-urile, sunt cel mai greu de corectat și este ironic cum firmele încep acum să trimită cereri de îndepărtare a link-urilor unor alte firme care, în trecut, au fost plătite pentru acestea. Business-urile ar trebui să renunțe la astfel de practici și să se concentreze mai mult pe crearea unui conținut de calitate, util și interesant pentru cititori. În plus, trebuie să se gândească să investească acum în SEO pentru viitor, dar evident în servicii SEO de calitate, pentru ca la următorul update, site-urile lor să nu pățească nimic.

Există însă și o altă mare greșeală pe care business-urile mici o fac – aceea de a încredința toată treaba, și evident toată responsabilitatea, firmei de SEO. Aceasta este o strategie greșită, pentru că serviciile de SEO nu mai înseamnă doar un exercițiu tehnic, ci fuzionează rapid cu marketingul și PR-ul. Astfel, lumea trebuie să înțeleagă importanța strategică a SEO în lumea digitală, dar și să găsească modalități de a amplifica efectul SEO prin intermediul tuturor activităților de marketing. Trebuie înțeles că SEO nu mai înseamnă doar o treabă tehnică făcută de cineva din exterior, ci ar trebui să fie denumirea, generică, dacă vreți, a tuturor eforturilor făcute de companie, pentru ca ea să aibă o prezență cât mai bună pe web. De exemplu, fiecare angajat ar trebui să țină un cont de business pe Twitter, în care să distribuie știri din industrie, posturi de blog interesante sau știri despre companie și produsele/serviciile sale.

Acest tip de SEO marketing integrat este viitorul și va atrage bugete mult mai mari. Iar dacă tot nu sunteți convinși că trebuie să investiți serios în SEO, trebuie să știți că datele arată că SEO încă este o investiție foarte bună și va mai fi multă vreme de acum încolo. Un studiu recent, realizat de MarketingSherpa, arată că 38% dintre marketerii B2B intervievați au demonstrat un ROI (Return On Investment) pozitiv. Problema cea mai mare este că mai bine de jumătate dintre ei nici măcar nu au calculat recuperarea investiției, ceea ce înseamnă că sunt multe business-uri care încă nu știu să lucreze îndeaproape cu firmele specializate pe SEO, neștiind uneori nici ce (date) să ceară, nici la ce indicatori să se uite. Însă trebuie să admitem cu toții că SEO s-a schimbat extrem de mult în ultimii ani, deși putem spune că este încă un domeniu la început. SEO a crescut da la un copilaș, la adolescent, fiind forțat de Google să se maturizeze, uneori, peste noapte. În timp ce SEO va deveni mai dificil de realizat și, evident, mult mai scump, și recuperarea investiției va rămâne sus, iar asta e ceea ce contează. Pentru că, nu-i așa, în final, ROI este mult mai important decât totalul investiției.

 

Lasă un răspuns